Foto Clautidia Waked

Under dagen kommer 105 olika arbetsgivare från både Sverige och Norge att ställa ut på mässan, i hopp om att hitta rätt kompetens bland universitetets studenter. Samtliga erbjuder praktikplatser, traineetjänster, sommar- och extrajobb eller anställning efter examen. Dagen avslutas senare med en bankett på Nöjesfabriken dit alla utställare och projektdeltagare är inbjudna.

– Hotspot är ett perfekt tillfälle för studenter att nätverka och knyta viktiga kontakter med arbetslivet. Och givetvis en lika viktig mötesplats för arbetsgivaren, som letar efter den där rätta kompetensen, säger Cindy Bråtenfeldt, projektledare för Hotspot 2017.

Även om konceptet är detsamma som tidigare har nya satsningar gjorts för att fira jubiléet. Bland annat har mässans grafiska profil uppdaterats och en ny hemsida lanserats. Mässkatalogen är digital och Hotspot 2017 fokuserar på mycket film i sin marknadsföring, en satsning som de menar känns helt rätt i tiden.

– I år vill vi verkligen lyfta vad Hotspot gjort dessa 20 år och på så vis visa varför vi ska fortsätta i minst 20 år till. Håll utkik på våra sociala medier, hälsar Cindy.

Hotspot är Karlstads universitets egen jobbmässa. Studenter från alla utbildningar och årskurser erbjuds varje år att arbeta i projektet under ledning av en projektledare från Karlstads universitet. I år består projektgruppen av 17 personer med olika ansvarsområden.

Artikeln publicerades ursprungligen i Karlstads studenttidning nr .
Detta är en nyhetsartikel. Läs mer om hur Karlstads studenttidning arbetar med kvalitetsjournalistik här.